Společnosti Alpina Snowmobiles je italský výrobce, který před 10ti lety přinesl revoluci do světa sněžné techniky.

Sherpa dnes není jen jméno odolného horalského národa v mohutném Himaláji, ale také název dvoupásového sněžného vozidla, které překlenuje rozdíl mezi sněžnými skútry a rolbami. Nový Sherpa je připraven vyrovnat se s nejnáročnějšími úkoly sněžného světa.

Nový motor Sherpy patří mezi to nejvýkonnější co kdy bylo sériově montováno do sněžných skútrů. Nejen že disponuje výkonem 115 koní při obsahu motoru 1,6l, ale díky technologii unikátně přenesené z automobilového průmyslu jako jediný sněžný skútr splňuje emisní limity Euro 5. Žádný jiný sněžný skútr se takové úrovni ani zdaleka neblíží. Elektrický předehřev zkracuje dobu ohřevu motoru a systém VCT (variabilní časování vačky) dodává plynulý výkon již při nízkých otáčkách. Tichou sílu oceníte při tahání těžkého nákladu i při úpravě běžeckých tratí. A až budete s prací hotoví, otočte plynem a silný obr se najednou stane divokou bestií.

Rozhodujete se mezi sněžným skútrem nebo Sherpou? Řekl vám někdo, že si za méně peněz můžete koupit lepší skútr? Prohlásil někdo, že stejnou práci jako Sherpa vykoná jiný skútr? Nenechte se napálit. Zkontrolujte si technické údaje Sherpy než uvěříte báchorkám. Zvažte položky jako Přepravní kapacita, Síla v zápřahu, Spotřeba paliva, Emise, Životnost, Provozní a servisní náklady. O těchto údajích vám raději nikdo z konkurence nepoví, protože se nemohou rovnat. Porovnávali byste tenisky s pohorami?

Motor

Výkonný motor, masivní převodovka, spolehlivý variátor, přídavný ventilátor chlazení, robustní podvozek, to jsou atributy, které budete jen těžko porovnávat se standardním sněžným skútrem. Jsou lidé, kteří chválí design tohoto modrého obra a říkají, že je to pěkný skútr. Ale tak jako vzhled je jen otázkou osobního vkusu, výkonnost a síla jsou neoddiskutovatelnou skutečností.

Podvozek

Dvoupásové skútry vyráběné do 80. let byly výbornými pracanty. Inženýři společnosti Alpina Snowmobiles provedli několik radikálních změn a vyvinuli myšlenku dvoupásového pracovního stroje k dokonalosti. Dvoupás dnešní Sherpy měří nepřekonatelných 500x3968x2 mm, což představuje šíři jeden metr. Pásy umožňují Sherpě plout v prašanu jako loď a udržet stabilitu, která u jiných skútrů chybí.

Revoluční podvozek ATSS zajišťuje trakci a stabilitu za všech sněhových podmínek. Dvojice lyží využívá ideálního rozložení těžiště stroje a zatáčení v ničem nepřipomíná neohrabanost jiných dvoupásových předchůdců. Nejlepším argumentem může pro vás být zkušební jízda, to překoná jakákoli slova.

Komfort a funkčnost k nezaplacení

Sherpa s novým motorem je velmi tichý a přídavné ventilátory lze dokonce přepnout do „tichého režimu“. To ocení lidé a zvířata ve vašem okolí, ale i řidič. Měkké vyhřívané sedlo je pohodlné pro trpaslíka i obra, protože je vždy dostatek místa pro nohy. Přehledná palubní deska pak zajišťuje přehled a jednoduché ovládání je nadosah od vyhřívaných rukojetí. Aerodynamika spolu s vysokým plexi a rozvodem teplého vzduchu zajistí pohodlí řidiče i v nejchladnějších podmínkách.

Sherpa reaguje na drobné pohyby řidítek a díky stabilitě stroje nemusíte za jízdy předvádět gymnastické vyvažovací cviky jako na jiných skútrech. Funkčnost je podpořena i zdvojenými světlomety, které poskytují 240 W výkonu prostřednictvím 4 halogenových žárovek, kdy se z noci najednou stane den. Všestrannost stroje podporuje i řada příslušenství. Přídavná trojice sedadel z obyčejného skútr učiní stroj na přepravu 5 osob, držák lyží uveze i deset párů, přímo na skútr lze namontovat rampu pro přepravu raněných a podobně.

Příslušenství

SRK Vybavení pro záchranáře

Sada pro záchranáře představuje nový trend v záchranné technice. Nosítka jsou umístěna napříč v zadní části skútru. Lze je vybavit nafukovací matrací a lékař nebo záchranář může za jízdy být přímo u pacienta. Lehátko je dodáváno se systémem odpružení, které pohlcuje vibrace a nárazy a lze takto přepravit i pacienta s vážně poraněnou páteří.

Systém je dále vybaven elektronickým vyrovnávacím systémem, které pacienta drží ve vodorovné poloze při překonání svahu ve všech směrech. Sada je dále vybavena světelnou signalizací a držáky lyží pro pacienta i záchranáře. Možno dovybavit i extrémní brzdou. Záchranářská sada je jednoduše snímatelná a tak lze Sherpu používat i k jiným účelům, například úpravu tratí nebo doprava nákladu nebo osob. Testy ve spolupráci s profesionálními záchranářskými týmy potvrdili, že systém SRK je vhodnější než běžně používané systémy kanadských saní. Více o vybavení pro záchranáře.

Stopovací zařízení F-250

F-250 je nejnovější verzí finišéru na úpravu běžeckých tratí společnosti Alpina určený pro provoz se sněžnými skútry SHERPA 1.4 a novější verze 1.6L Ti-VCT 16V.

Dodává se ve třech konfiguracích, (A) bez žehliček na stopy, (B) s jednou žehličkou, (C) s dvojicí žehliček, a nabízí ideální možnost úpravy tratí jak pro bruslení tak pro klasickou techniku, pro úpravu chodníků pro pěší, sáňkařských drah a malých sjezdovek. Kvalita úpravy se velice blíží kvalitě dosažené sněžnými rolbami, s tou výhodou, že pořizovací i provozní náklady jsou daleko nižší.

Hlavními parametry F-one jsou:

  • Lehký a kompaktní design
  • Epoxidové prášková povrchová úprava, protikorozní základní nátěr, které zabraňují nalepování sněhu
  • Plně elektrické ovládání – bez nutnosti napojení na hydrauliku
  • Renovace bruslařských tratí pomocí nožů upevněných na pružinách; elektrické ovládání zdvihu a spouštění
  • +50% více nástrojů (v porovnání s modelem F-One) pro hladší úpravu povrchu
  • 2.5 metru šíře úpravy tratě pro bruslení pomocí uretanových ohebných hřebenů
  • Žehlící adaptér pro klasiku s plynovým pružinovým přítlakem; elektricky ovládaný zdvih a spouštění
  • Stopové elementy s progresivním temovacím profilem
  • Dodává se i v provedení se dvěma adaptéry pro stopy
  • Ramena žehliček jsou posuvná a lze nastavit polohu stopy zleva doprava
  • Ovládací panel pro montáž do přístrojové desky sněžného skútru Sherpa se spolehlivým napojením krytou sběrnicí
  • Ovládací panel může aktivovat až 4 další přídavná zařízení (Pracovní reflektory, stroboskopický maják atd.).

Hlavními výhodami úpravy tratí pomocí systému Sherpa s novým stopovacím zařízením F-250 je:

  • Najednou připraví dráhu pro bruslení i klasiku
  • Lehce vyřeže stopu pro klasiku v „ideální trase”
  • Možnost úpravy stopy i při nízké sněhové pokrývce bez poškození země
  • Hladký provoz bez náhlých změn kvality tratě v zatáčkách, při zatáčení nevznikají trhliny nebo vlny
  • Bez nutnosti prvotní úpravy tratě rolbou
  • Na trati nezůstanou žádné zbytky stop sněžného skútru; perfektní úprava v šíři 2,5m
  • Jednoduché ovládání s inteligentním ovládáním z přístrojové desky skútru. Výborné pohodlí pro řidiče
  • Nízké pořizovací náklady – výborná ekonomika provozu – jednoduchá údržba
  • Stroj s velmi nízkými emisemi
  • Právě proto je sněžný skútr Sherpa se stopovačem F-250 nepostradatelným stopovacím zařízením pro střediska, kde dbají na životní prostředí, funkčnost a hospodárnost provozu.

Saně Transalp

Transalp je platforma, na kterou lze konfigurovat na mnoho použití. Rozměr platformy je 1236×2393 mm a povrch je tvořen nerezovým slzičkovým plechem. Lyže saní jsou opatřeny plastovými skluznicemi a karbidovými vodícími ostruhami. Kapacita saní je 830kg. Saně lze dodat ve třech verzích:

1. Přepravní platforma. Pro přepravu těžkých nákladů přesahujících okraje
2. Saně s ohrazením (150 mm a více)
3. Saně pro přepravu osob. Kapacita: 3+3 pro 6 osob nebo 3+3+3 pro 9 osob.

Technická specifikace

    Rám

    • Rámy:  Ocelové, svařované MIG
    • Tažná tyč: Odpojitelná – s tažným adaptérem pro kouli ISO 50
    • Povrchová úprava: Protikorozní základ s epoxidovým práškovým svrchním lakem

    Křídlo pro úpravu trati

    • Typ: Mechanické
    • Specifikace nástroje: 3 řady / 112 nožů z tvrzené oceli na pružinách
    • Šíře stopy: 1 800 mm
    • Hloubka stopy: Elektricky stavitelná
    • Hlazení: Dvoufázový finišer
    • Kombinovaná šíře: 2 500 mm vč. bočních křídel

    Stopovací žehlící nástavec (1 kus ve standardní dodávce, 2. kus na objednání)

    • Táhlo: 12 V DC elektrovibrační jednotka
    • Maximální otáčky: 3000 ot./min
    • Specifikace nástroje: 16 nožů z tvrzené oceli
    • Šíře stopy: 420 mm
    • Hloubka stopy: 45 mm
    • Žehlící elementy: UHMW polyethylen s progresivním temovacím profilem
    • Vzdálenost elementů: 220 mm
    • Základna: Profesionální skluznice hd-pe
    • Šíře stopovače: 540 mm
    • Doplňkové boční desky: Součástí základní dodávky
    • Zdvihací systém stopovače: Elektrický pohon
    • Přítlak stopovače: Plynová pružina
    • Převodní systém: Mechanický
    • Zdvih převodníku: 1 000 mm
    • Elektrický systém: 12 V DC
    • Ovládání: Počítačové ovládání systém „krytá sběrnice”
    • Systém koleček: Standard

Vynikající technologie

STOPOVAČ S SYSTÉMEM OHEBNÝCH NOŽŮ ALPINA FLEXI BLADE

Inovativní systém Alpina Flexi Blade je daleko účinnější než běžný systém pevných nožů. Standardní systémy mají nože uloženy v řadě a jsou buď pevné nebo volné, ale jsou navzájem propojeny. Když je potřeba přizpůsobit se vypouklému tvaru tratě, budou se běžné nože, zvláště je-li málo sněhu, chovat spíše jako “škrabka na brambory”, kdy vyryjí trávu nebo hlínu nad sníh.
Systém Alpina Flexi Blade má jednotlivé nože nezávisle namontovány na pružinách a tak se mohou přizpůsobit povrchu bez rytí do země pod sněhem.

STOPOVAČ SE SYSTÉMEM VIBRA-CUT

Alpina pro své finišery vyvinula systém Vibra-Cut TERMINÁL, který zpracuje s vysokou frekvencí vibrací na řezání pomocí speciálních nožů z tvrzené oceli. Výsledkem je pečlivěji vyřezaná stopa a Plzní efekt zajišťuje dobré utemování.

FINIŠER S ÚZKÝMI ZUBY

Nový stopovač zajistí hladké a přesné vroubkování stopy na bruslení. Nové stopaře se vyrábí ze speciální oděru odolné směsi. Ostatní výrobci se soustředí na módní zbarvení, ale my zvolili černou, která výborně chrání před stárnutím materiálu vlivem UV záření. Naučili jsme se to od matky přírody!

POHONY NA ŠPIČKOVÉ TECHNICKÉ ÚROVNI

Stopovací zařízení F-250 je poháněno elektrickými pohony, bez potřeba oleje, čerpadel, ventilů atd. Je až neuvěřitelné, jaké parametry mají námi použité elektro-pohony v porovnání s jinými těmito pohony na trhu. Jsou vybaveny vysoce přesným plně zpřevodovaným regulátorem (bez řemenového regulátoru), celá konstrukce je utěsněna proti vniknutí vody a sněhu a horní úvrať je elektronicky ovládána mikrospínači (nikoli vřetenovou spojkou). Jsou vyrobeny pro dlouhou životnost. Vyzkoušejte si vůli na ojnici a porovnejte s jinými typy pohonů, okamžitě poznáte rozdíl.

PARKOVACÍ KOLA

Systém parkovacích kol umožňuje vyjet a najet do garáže nebo přejet silnici bez sněhové pokrývky. Někteří výrobci buď podobné příslušenství vůbec nenabízí, nebo je na objednávku jako zvláštní příslušenství. U F-250 jsou tato kola součástí základní dodávky. Praktická gumová kola lze zvednou, snížit nebo odstranit jednoduchým otočením. Můžete je použít pro ruční manipulaci se stopařem, případně je připojit na tažné zařízení sněžného skútru.

SYSTÉM ZAPOJENÍ VŠE VE TŘECH KABELECH

Na běžných sněžných skútrech je zapojení kabeláže pro přídavná světla, majáky a jiná zařízení složitým úkonem, který vyžaduje mnoho hodin a použijete přes 10 konektorů a kabelů. u Sherpy s finišérem F-250 tomu tak NENÍ. Náš systém digitálního ovládání používá pouze 3 kabely (+12 V – Mínus – Signál) a s ním může sběrnicová technologie ovládat až 5 elektrických příslušenství na stopovači F-250 a 4 ostatní elektrická příslušenství (pracovní atd.) na ochraně před převrácením.

DIGITÁLNÍ OVLÁDÁNÍ ALPINA

Systém A.D.C.N., který je podobný jako systém zakryté sběrnice Can-Bus, používá pouze 3 kabely pro aktivaci příslušenství. Tuto technologii jsme vyvinuli a používáme ji od roku 2007 na stopovačích F-One a dodnes je Alpina jediných výrobcem, který podobný systém používá. LED podsvícený panel na přístrojové desce Alpiny je jednoduchý na ovládání a oproti dříve používaným kolébkovým spínačům je to technicky daleko čistší řešení. Propojení s finišerem F-250 je provedeno pomocí třípólové zásuvky na zádi skútru Sherpa vedle tažného zařízení.

Fotogalerie

© Copyright 2015-2022 potok.cz